Novi Sad
22.12.2014.
07:47 > 08:29
Služba Hitne pomoću tokom poslednja dva meseca obavlja tri puta više transporta pacijenata nego što je ranije bio slučaj, što zbog dugih čekanja osećaju i građani.
  • 25.12.2014 15:35
    opšta praksa
    Dragi hitnjaci, bacila Vam kosku novinarka pa se gložite.
    Odnesite direktoru DZ nalog za transport za skidanje kamenca. Sigurno bi voleo da vidi ko ga je napisao.
    Manite se ćorava posla.Ako građanima Novog Sada nije jasno u kakvu zdravstvenu zaštitu imaju neka pozovu nekog u unutrašnjosti.
  • Mrma

    25.12.2014 11:45
    Želim vam dobro zdravlje,
    a ono ,delom,zavisi i od kvaliteta vaših misli.Mnogo ružnog i nekorektnog na račun radnika Hitne pomoći,olako ste izrekli.Ni jeda ,jedina,pohvala.Od mene će te uvek imati VELIKO HVALA,što trčite za život.Sa vama sam u toj trci,uvek stigla do ŽIVOTA!
  • Radnik Hitne

    22.12.2014 21:20
    laganje bolesnika
    Istina je da ima i dovoljno vozila i dovoljno zaposlenih, ali je problem što apoteku hitne opslužuju tri politički podobna tehničara-sestre, a transport samo dva. Vozače i perače predstavljaju pacijentima da su tehničari. Nije ni čudo, jer je ove inovacije uvela glavna sestra transporta koja je instrumentarka politički dovedena u hitnu, bez dana iskustva na vozilu. Direktor je postao direktor bez dana iskustva u hitnoj. Ne znaju da rade i obmanjuju građane pričama u koje ni zadnji naivac ne može da veruje.
  • razumno

    22.12.2014 21:16
    replika
    Neradnice da radis kao sto ne radis imao bi i ti koji prekovremeni..Novcanu nagradu dobio si i ti.Pre nekoliko dana..Jel su i to fondovske pare.a?Filozofe.Ako ti ne trebaju ti ih vrati.Eee taj novac su zaradili oni koje prozivas za stimulaciju a ne ti bednice jedan!!A ako si toliko nezadovoljan zasto lepo ne uzmes knjizicu i odes tamo gde mislis da je bolje??Sta cekas?Šic!!
  • Neradnik

    22.12.2014 19:35
    @Zaposleni
    15 god.staza ti ne daje za pravo da nazivas lekare u DZ nenormalnim i da dajes procene ko je radnik a ko neradnik.Za tvoju informaciju koeficijente ne odredjuje direktor nego ministarstvo a sto se tice prekovremenih sati i njih isplacuje FOND a ne direktor,samo je pitanje validnosti prikazanih prekovremenih sati i kome.Ako se da izjava da se uobicajeno radi,otkud toliko prekovremenih sati.Kakve su to novcane nagrade i stimulacije odredjenoj grupaciji zaposlenih,to je samo pokazatelj koliko ste predani poslu.Kako to da smo doziveli smanjenje zarada,tebi verovatno nista nije smanjeno/zbog stimulacije/ ili si u glavi toliko skroman da i ne moze biti manje.
  • zaposleni

    22.12.2014 18:19
    prebukirani?
    Pa naravno da smo prebukirani,kada lekari opste prakse pisu naloge kao nenormalni, Zar mislite da hitno treba da preveze g-dina od 34 godine do zubara da skine kamenac? i pri tome ulazeci u sanitet sa slusalicama za muziku usima, kao sto je bio slucaj pre neki dan, hahahahaha. Hitna naravno sve mora da preveze sto ima nalog...a nalog izdaje DZ tako da je verovatno problem sa DZ a ne hitnom. A Dr. Bogdana Zivanovica ostavite vise na miru,nikada nismo imali bolje rukovodstvo za ovih 15 godina koliko radim u hitnoj, a nezadovoljni neradnici nije mi jasno u cemu je njihov problem,plata redovna ,prekovremeni rad placen, koeficijent povecan cim je dosao dr.zivanovic.... NEGATIVCI DOLE a zna se ko su negativci gore pomenuti u prethodnom komentaru.
  • Neradnik

    22.12.2014 18:07
    @Anonimus
    Otkuda tolika ljubav prema direktoru a kolege proglasavati neradnicima ako nemaju isto misljenje ili nisu politicki istomisljenici.Cinjenice govore same za sebe a kada bi poslusali glas razuma ili bar glas VAS politickih istomisljenika kako sami sebe ogovarate i pljujete,ogovarate,dodvoravajuci se direktoru u borbi za bolju poziciju struka ne bi trpela.Uredu je braniti se od napada ali nije uredu prozivati ostale sluzbe.Dostojanstvo se gradi i stice a VASE dostojanstvo ide kako vetar duva inace VAM ne bi smetala cistoca pacijenata.Koliko ste VI u svemu ovome CISTI.
  • 22.12.2014 16:13
    Lupetanje!!!
    Pametnjakovici,filozofi,neradnici i negativci TISINA!!!!Urgentne ekipe u toku 24h imaju 100-120 intervencija.Transport služba ima 200 pacijenata u toku dnevne smene racunajuci i prevoz pacijenata na dijalizu kojih je dnevno 60.Prema tome evo vam racunica negativci pa izracunajte..Urgentnih ekipa ima 9 na teritoriji Novog Sada sa sve periferijom a transportnih saniteta u toku dnevne smene ima 10.I ostavite direktora hitne na miru sram vas bilo!!!Dole delici,jovici,milovanovici,keče i ostala bagro.Neradnici!!!!
  • ja

    22.12.2014 15:55
    hitna
    onaj ko je zavrsio pregled znaci da je dobro pustaju ga kuci i nije prioritet za vracanje istoj. lekari opste prakse malo manje naloga za kola hitne i bice sve ok. pa ne moze nalog da se pise i za stomatologa da bi baba isla da brusi protezu jer je zulja a moze sama na noge. a sto se tice kupusa opet ga je neko pomenuo u komentarisanju mani te se toga ,pa nije to sva muka naseg zdravstva a da i ne zaboravim pa taj dzak kupusa je cistiji od pola pacijenata koje hitna pomoc opsluzuje.a da i ovo sirene i plavo svetlo su zakon i tako je u zakonu i yacka pozdrav
  • 22.12.2014 14:04
    A, s druge strane, mogli bi nekad i da pregledaju pacijenta, pa daju terapiju itd, pa ga cesto ne bi morali dzaba dovoziti u bolnicu. Ovako, da se ne bi mnogo zamarali ( i ne daj boze preuzeli i neku odgovornost za lecenje), samo ga utrpaju u kola, pa prevezu do klinike na koju im se cini da ce biti najlakse ubaciti ga. I onda, kad on bude pregledan i vraca se kuci, njihova je obaveza da ga prevezu i nazad, bez obzira koliko je pokretan. Mogli su sebi dve voznje ustedeti, da doktor radi svoj posao. Sami su sebi hitnjaci Novo Sada dodelili status obicnih prevoznika. Pa nek voze sad.
  • Kakvi ljudi, takvo zdravstvo

    22.12.2014 14:02
    I biće sve gore
    Kada bi se Hitna pomoć bavila pomaganjem pacijentima na terenu, umesto da ih samo transportuje u najbližu zdravstvenu ustanovu, manje bi pacijenata bili u obavezi da vrte kući. Gotovo 80-90% pacijenata koje Hitna pomoć dovede u prijemne ambulante bolnica, ne bude primljeno. Što dosta govori o znanju, trudu i angažovanju lekara koji rade u tim ekipama.
    Kada bi se u Domovima zdravlja pacijentima pružala odgovarajuća dijagnostika i pomoć, umesto samo ispisivanja recepata i uputa, manje bi pacijenata bilo upućivano u prijemne ambulantne, a samim tim i manje bi se pacijenata vraćalo iz tih prijemnih ambulanti, jer nakon ordinirane jedne venske injekcije, nisu za hitan prijem u bolnicu (niti su bili pre te jedne injekcije.
    Kada bi dispečer u Hitnoj pomoći bio zainteresovan za stanje pacijenta koji treba da se transportuje i pitao osobu koja ga je pozvala za informacije od interesa, te bi informacije i dobio.
    Kada bi naš narod znao bar išta o biologiji ljudskog tela, o osnovnim principima funkcionisanja organa i sistema organa (biologija osnovne škole), tada bi nivo zdravstvenog obrazovanja bio mnogo viši, tada bi prevencija bolesti bila na mnogo višem nivou, tada bi pacijenti znali bar da pročitaju imana lekova koje uzimaju, na koji organ oni deluju, prepoznaju potrebu da se koriguje doza leka. I tada bi i pacijenti shvatili da su za svoje zdravlje odgovorni sami.
    Kada bi svako shvatio da o sopstvenom zdravlju najpre treba da se brine sam, a ne da računa da će o tome misliti država, ministar, lekar u Domu zdravlja, onda će i tom lekaru i tom ministru i državi biti lakše i biće efikasniji zato što će raditi sa razumnim ljudima, željnim da učestvuju i da se angažuju, ljudima kojima je pomoć zaista potrebna....
  • Janko

    22.12.2014 11:30
    sada je jasno
    Pre oko mesec dana cekao sam na vozilo tokom noci oko 4 sata da mi vrate nepokretnog oca kuci.Sada mi je jasno i zasto atada nisam mogao u to da verujem.Momci koji su dosli su me uveravali da su jedina transportna ekipa tokom noci za grad i okolinu,nisam im verovao ali nakon provere sada im se izvinjavam na pogrdnim recima,nisu oni krivi vec tamo neki diletant koji je tako osmislio.Sva sreca pa nije direktor vatrogasaca,nemamo pozara pa nam vatrogasci i ne trebaju.Ipak je stvar u organizaciji.
  • Zoran

    22.12.2014 10:49
    Dezurni pedijatar u Novom Sadu
    U subotu uvece sam saznao da je ukinut broj telefona dezurnog pedijatra u Vrsackoj. Znaci, ukoliko Vam treba samo savet putem telefona ga necete moci dobiti... To mi je receno u hitnoj pomoci kad sam ih zamolio da mi daju broj telefona dezurnog pedijatra... Idemo unazad narode...
  • ipak

    22.12.2014 10:41
    nisam lud
    Ipak nisam lud kad sam napisao I postavio pitanje još pre mesec dana na ovom portal da se nešto dešava sa hitnom, jer u životu nisam čuo toliko sirena kod doma zdravlja Liman.
  • 22.12.2014 10:37
    meni nesto tu nije jasno. zasto hitna pomoc prevozi pacijente od kojih verovatno neko moze i na neki drugi nacin da stigne kuci? hitna pomoc bi trebala da pomogne zivotno ugrozenim ljudima i da ih sto brze preveze u odgovarajucu ustanovu... zar za prevoz bolesnika koji nisu zivotno ugrozeni nema neki drugi vid prevoza?
  • Gradjanin

    22.12.2014 10:34
    dajte relevantne podatke
    Ovakve i slicne izjave su krajnje politicki iskronstruisane.Dajte nam tacne podatke o broju urgentnih ekipa i broj intervencija po ekipi,takodje broj transportnih ekipa i broj transportovanih pacijenata po ekipi.Samo tako cemo mi gradjani moci da budemo adekvatno informisani.Takve podatke nije tesko dobiti jer kako cujemo imaju centar za analitiku i informisanje,normalno sa stvarnim prikazom stanja.Da se ne desi da se prikaze jedan po jedan transport a kako kaze komentar u vozilu 5-6 pacijenata.Ranije su isle informacije na RTV o broju intervencija za 24 h i to se uvek kretalo oko 100 transporta i 100 urg.intervencija sto cini 5 po ekipi ako kaze da ima 40 vozila.
  • Novosadjanin

    22.12.2014 10:15
    bitno je placanje
    Po izjavi direktora vidi se da je jedino bitno ko snosi troskove i ko ce placati transport ali ne vidim kako ce to ubrzati ili smanjiti broj pacijenata.Prica o sposobnosti a to im je delatnost u okviru sluzbe.Imaju 10 vozila za transport ali smo svedoci da su nekompletni kao ekipe,naime obicno radi samo jedan covek,sto istini za volju predstavlja veliki problem ako je nepokretan pacijent,takav onda mora cekati dok se ne oslobodi transport sa dva radnika.Njegovo zaposljavanje med.sestara i njhovo postavljanje na administrativne poslove moralo je dovesti do haosa.Ako imaju dovoljno vozila i osoblja smesno je prebacivati odgovornost na kolegijalnost ostalih ustanova.
  • Vojvodjanka

    22.12.2014 10:12
    Truć!
    Neka direktor ne trabunja! Onaj koji poziva kola hitne za transport pacijenta kući posle pregleda lepo kaže dispečeru ono osnovno: POKRETAN, NEPOKRETAN, SEDEĆI, LEŽEĆI, IMA-NEMA PRATNJU...

    O EKIPI koja prevozi samo ovo: u pitanju je JEDAN (1) čovek. Vozač.

    O broju vozila na terenu: JEDNO (1) vozilo za ceo Novi Sad!



  • ns

    22.12.2014 09:54
    istina je da je ovo rezultat nestručnog rukovodstva i zapošljavanja svojih umesto stručnih, moja poslednja dva iskustva sa hitnom pomoći bila su kao da sam se slupao na Zmijanju, kršni ljudi sa bosanskim naglaskom, otresiti, nezainteresovani puno da pomognu više kao majstori za auto da su došli na lice mesta a ne lekari hitne pomoći, u centru Novog Sada!!!?!!
  • 22.12.2014 09:46
    "Naravno da nećemo dozvoliti da teški pacijenti satima čekaju transport, ali za to moramo da znamo u kakvom je on stanju", kaže Živanović.

    Da li to znači, g.Živanoviću, da će lakši bolesnici satima čekati transport?

    S M E N A!
  • The Lalosh

    22.12.2014 09:41
    A setih se i ovoga:
    12.12.2014.
    http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Sirene-redovne-u-Novom-Sadu.html

    Pa nakon naslova "Sirene redovne u Novom Sadu" ide tekst:
    "Na pritužbe Novosađana da poslednjih nedelja mnogo više nego pre čuju sirene hitnih službi na ulicama, u Hitnoj pomoći navode da je sve normalno i da nema razlike u odnosu na raniji period."

    Direktor pominje zadnja dva meseca, a ovaj tekst je objavljen 12.12.2014.

    Čak ni tu ne mogu da se usklade. Portparol kaže jedno, a direktor 10 dana kasnije potpuno suprotno.
  • The Lalosh

    22.12.2014 09:35
    Totalno rasulo
    Na žalost, prethodnih godina sam bio svedok (NE)organizacije hitne službe u Novom Sadu.

    Kada se malo odmaknete i sagledate kompletnu sliku, primetićete da su zaposleni nemotivisani, nestručni i nadasve nezainteresovani da pomognu. Daj bože da ima i onih drugih, ali ja ih nisam sreo kada sam imao žalosno iskustvo da su mojoj porodici trebali hitna i humana pomoć.

    Kada se priča o rukovodiocima. Na njih neću da trošim ni slovo jer su oni najodgovorniji za takvo stanje.

    Ljudi, ako niste sposobni, uz najbolju volju ništa ne vredi. Sklonite se i prepustite to mesto nekom ko će se bolje snaći.

    Politika u zdravstvu, školstvu, sportu... Crno nam se piše!
  • anonimus

    22.12.2014 09:05
    hitna
    jos jedna od interpretacija neadekvatnog direktora koji je samo zato sto se bavi politikom dosao na to mesto i za dve godine se nije potrudio da razume organizaciju te sluzbe.svakodnevno su zaposleni zbunjeni njegovim novim idejama promenama organizacije i menjanjem stalnih ekipa.verujte u hitnoj je haos i vreme je da nadlezni reaguju.gradjani su svedoci njegovih ideja a jedna je bila i besumucno maltretiranje sirenama
  • tamnica naroda

    22.12.2014 08:56
    Kakva drzava takvo i zdravstvo .
  • Dokolenko

    22.12.2014 08:26
    Zdravstvo
    Ubedljivo najgore u Evropi,sta dalje reci?
  • Georg

    22.12.2014 08:05
    A da voze kupus, zato ima kapaciteta!!!
  • Nezadovoljna

    22.12.2014 08:03
    Neka se ne žale
    Zasto se ne napravi analiza hitnih poziva i broja njihovih pitanje "koliko pacijent ima godina?
    Ma zasto ne odgovaraju svaki put kad to pitanje postave, jer to nesme biti uslov da li pružiti nekome pomoć ili ne.

    Hitna pomoć u Novom Sadu ne zadovoljava.
    I neka prestanu da pište sirenama samo da bi pokazali "kako oni nešto rade".
  • šumar

    22.12.2014 08:00
    ima li kraja ?
    totalnoj nesposobnosti, najbolje bi bilo da ukinete pacijente

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna